Menu

Ogólne Warunki Sprzedaży Klienci Hurtowi

INVENA S.A, siedziba: 75-209 Koszalin, ul. Grabskiego 3;

wpisana do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Koszalinie pod numerem KRS 0000041835,

NIP: 6692205878, REGON 330896883, numer rejestrowy BDO: 000016730


www.invena.pl email: Koszalin@invena.pl telefon 94 340 01 40

OGÓLNE WARUNKI SPRZEDAŻY INVENA S.A. dla sprzedaży B2B

 

1. ZAWARCIE UMOWY - SKŁADANIE ZAMÓWIEŃ

 

1. Zamówienia należy składać w formie pisemnej, w szczególności za pomocą:

-  EDI lub API (systemy elektronicznej wymiany danych)

-  platformy B2B, pod warunkiem uzyskania dostępu do wskazanych narzędzi,

-  pocztą elektroniczną na adres handlowca w Dziale Obsługi Klienta (DOK), przedstawiciela handlowego lub ogólny adres email

Invena SA: Koszalin@invena.pl

-        dopuszcza się także przyjmowanie zamówień drogą telefoniczną w trakcie rozmowy z handlowcem w DOK od aktualnych klientów

1. Zamówienie powinno zawierać:

-  dane zamawiającego/płatnika;

-  adres dostawy – do siedziby zamawiającego lub do innego wskazanego miejsca;

-   dane zamawianego towaru pozwalające na jego identyfikację (nr katalogowy, nazwa, nr pozycji u Partnera Handlowego, ilość w jednostkach miary).

2. DOK przyjmuje zamówienia od poniedziałku do piątku, w godzinach od 7:00 do 15:00.

3. Zmiana złożonego zamówienia jest możliwa do momentu rozpoczęcia pakowania towaru przez Magazyn.

Konieczny jest kontakt z handlowcem w Dziale Obsługi Klienta, który zweryfikuje aktualny status realizacji zamówienia. Zmiana zamówienia może wiązać się z koniecznością zmiany wcześniej potwierdzonego terminu realizacji.

4. Anulowanie zamówienia może nastąpić jedynie w dniu złożenia zamówienia przez zgłoszenie pisemne.

5. Invena S.A nie odpowiada za błędy Zamawiającego w zamówieniach. Wszystkie dodatkowe koszty powstałe z tego tytułu ponosi Zamawiający.

6. Invena zastrzega sobie prawo odmowy realizacji zamówienia w przypadku przekroczenia indywidualnego limitu kredytowego lub przeterminowanych należności.

7. Minimalna ilość zamówienia każdego produktu jest określona w ofercie handlowej.

8. Minimum logistyczne dla bezpłatnej dostawy w jedno miejsce rozładunku jest następujące:

- 1500 zł netto dla towaru pakowanego w paczkę

- 3000 zł netto dla towaru pakowanego na palecie z wyłączeniem wanien

- 8000 zł netto dla zamówienia zawierającego wannę

W pozostałych przypadkach Invena SA zastrzega sobie prawo naliczenia opłaty za dostawę.


2. REALIZACJA DOSTAW

 

1.  Invena SA realizuje zamówienia w najkrótszym możliwym terminie.

2.  Zamówienia z dostawą do siedziby zamawiającego mają pierwszeństwo w realizacji.

Invena SA dąży do tego aby zamówienia złożone do godz. 11, zostały dostarczone do klienta w następnym dniu roboczym.

Nie dotyczy towarów objętych indywidulanym pakowaniem oraz dużych zamówień (8 miejsc paletowych lub więcej) dla których konieczna jest wcześniejsza awizacja u przewoźnika. Informacja w sprawie realizacji takich zamówień zostanie przekazana przez handlowca DOK.

3.   Zamówiony towar jest dostarczany za pośrednictwem firm kurierskich o ugruntowanej renomie.

4.  W przypadku zamówień z dostawą całopojazdową, dla których waga towaru przekracza dopuszczalną ładowność samochodu, DOK skontaktuje się telefonicznie z Zamawiającym, aby ustalić priorytety załadunkowe. Produkty zamówione, które nie zmieściły się do samochodu zostaną dostarczone jako zamówienie częściowe.

5. Kupujący nie może odmówić rozładowania zamówionego towaru i jest zobowiązany do złożenia podpisu potwierdzającego jego

otrzymanie.

6.  Zamawiający ponosi ryzyko przypadkowej utraty, uszkodzenia lub ubytku towaru od momentu jego dostawy przez firmę kurierską.

7.  Dokumenty sprzedaży są przekazywane Zamawiającemu w następujący sposób:

- faktura wysyłana jest Zamawiającemu/ Płatnikowi elektronicznie po dostawie towaru.

- Dokument WZ stanowiący potwierdzenie przyjęcia dostawy przez Zamawiającego jest dostarczany wraz z dostawą.


3. ODBIORY WŁASNE

 

1. Odbiór własny zamówionego towaru jest możliwy po wcześniejszym ustaleniu z DOK.

2. Załadunki na samochody podstawione przez Zamawiającego odbywają się od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 15:00.

3. Podstawienie przez Zamawiającego pojazdu w terminie (data, godzina) innym niż wyznaczony na potwierdzeniu zamówienia może skutkować koniecznością oczekiwania na towar lub niedostępnością zamawianych produktów.

4. Zamawiający jest zobowiązany przekazać handlowcowi w DOK dane kierowcy który będzie odbierał zamówiony towar, w przeciwnym

razie towar nie zostanie wydany.

5. W przypadku odbioru towaru firmą kurierską zamawiającego, konieczne jest przesłanie listu przewozowego wraz z zamówieniem lub niezwłocznie po przesłaniu zamówienia.

6. Invena SA organizuje i pokrywa koszty załadunku. Wszystkie pozostałe koszty związane z transportem i wyładunkiem ponosi Zamawiający.

8. Invena SA nie ponosi odpowiedzialności za straty Zamawiającego wynikłe z użycia nieprzystosowanego do przewozu produktów środki transportu. Podstawione środki transportu powinny umożliwiać załadunek od tyłu.

7. Za prawidłowe zabezpieczenie towaru na czas przewozu odpowiada kierowca.

9. Zamawiający ponosi ryzyko przypadkowej utraty, uszkodzenia lub ubytku towaru od momentu zakończenia załadunku towaru i potwierdzeniu odbioru na dokumencie WZ przez upoważnionego kierowcę.


4. PŁATNOŚĆ

 

1.  Zapłata za otrzymany towar następuje w terminie i kwocie określonej na fakturze VAT .

2.  Płatności dokonuje się w walucie umieszczonej na fakturze przelewem na konto bankowe podane na fakturze.

3.  Zamawiający staje się właścicielem towaru w chwili całkowitej zapłaty za wcześniej zamówiony towar.

4.  Data zapłaty przez Zamawiającego to data uznania środków na rachunku bankowym Invena SA

5.  Invena SA ma prawo żądać przedpłaty za towar w całości lub częściowo dla zabezpieczenia swojej dostawy.

6.  W przypadku nieterminowej realizacji płatności Invena SA jest uprawniona do dochodzenia, obok należności głównej i odsetek za opóźnienie, również zwrotu kosztów sądowych, egzekucyjnych oraz zwrotu kosztów związanych z windykacją należności.

7.  Wstrzymanie jakiejkolwiek płatności przez Zamawiającego ze względu na reklamację jest niedopuszczalne, chyba że reklamacja została wcześniej uznana przez Invena SA i ustalona została wysokość zatrzymanej kwoty.


5. GWARANCJA i REKLAMACJE

1. Invena S.A. oświadcza, że wszystkie wyroby będące w ofercie Invena S.A. produkowane są zgodnie z zachowaniem norm i posiadają niezbędne dokumenty dopuszczające je do sprzedaży na terenie Polski.

2. Wszystkie produkty sprzedawane przez Invena S.A. są objęte gwarancją. Szczegółowe warunki gwarancji oraz okres jej trwania regulują postanowienia Kart Gwarancyjnych znajdujące się na stronie www.invena.pl pod danym produktem.

3. Reklamacje dotyczące wad jakościowych należy zgłaszać do Invena SA. za pomocą formularza reklamacyjnego dostępnego na stronie www.invena.pl, pocztą e-mail na adres serwis@invena.pl lub u przedstawiciela handlowego Invena SA.

4. Zgłoszenie musi zawierać: nazwę reklamowanego towaru, numer katalogowy, ilość reklamowanych egzemplarzy, a także kserokopię/skan faktur stanowiących podstawę nabycia reklamowanego towaru.

5. Należy także wskazać osobę do kontaktu w sprawie reklamacji, podać dokładne dane składającego reklamacje oraz dokładnie opisać usterkę towaru.

6. Invena SA zobowiązuje się rozpatrzyć reklamację i powiadomić Zamawiającego o sposobie jej załatwienia w terminie 14 dni od dnia otrzymania kompletnego zgłoszenia reklamacyjnego.

7. W przypadku uznania reklamacji za zasadną Invena SA może według swego wyboru wymienić towar na wolny od wad, obniżyć cenę reklamowanego towaru, naprawić wadliwy towar lub zwrócić równowartość ceny, jaką Zamawiający uprzednio zapłacił za reklamowany towar. Załatwienie reklamacji w wyżej opisany sposób wyklucza możliwość domagania się przez Zamawiającego dalszych rekompensat.

8. W przypadku gdy Zamawiający (dystrybutor) dokona sprzedaży produktów Invena S.A. poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Invena S.A. przyjmie i rozpatrzy zgłoszenie reklamacyjne dotyczące tych produktów, jednak wszelkie czynności związane z wykonaniem ewentualnych świadczeń gwarancyjnych (wymiana produktu, dostarczenie części zamiennych, naprawa lub inne świadczenia) realizowane będą wyłącznie w relacji pomiędzy Invena S.A. a Zamawiającym. Invena S.A. nie jest zobowiązana do wysyłki produktów, części zamiennych ani wykonywania jakichkolwiek świadczeń gwarancyjnych poza granice Rzeczypospolitej Polskiej bezpośrednio na rzecz konsumentów lub innych odbiorców końcowych zagranicznych.


6. NIEZGODNOŚCI W DOSTAWACH

 

1. Zamawiający zobowiązany jest starannie zbadać kompletność przesyłki bezpośrednio przy odbiorze i sprawdzić czy nie doszło do

uszkodzenia towaru w trakcie transportu.

2. Uszkodzenia towaru muszą być odnotowane przez Zamawiającego w obecności przewoźnika na liście przewozowym lub na zwykłej kartce papieru i potwierdzone przez przewoźnika. Należy wykonać zdjęcia uszkodzeń. Uszkodzenie towaru w dostawie należy niezwłocznie zgłosić do handlowca w DOK lub do przedstawiciela handlowego.

3. Niezgodności ilościowego otrzymanego towaru ze złożonym zamówieniem lub dokumentem wydania należy zgłaszać pisemnie do handlowca w DOK lub do przedstawiciela handlowego nie później niż w ciągu dwóch dni roboczych od daty dostawy.


7. ZWROT TOWARU

 

1.  Invena dopuszcza możliwość zwrotu towaru pod warunkiem, że od zakupu nie minęło więcej niż 2 lata. Zwrotom podlegają tylko towary które są wciąż w ofercie firmy. Zwracany towar musi być pełnowartościowy, musi znajdować się w oryginalnym i nie- zniszczonym opakowaniu, nie może nosić żadnych śladów użycia, musi zawierać wszystkie dostarczone wraz z nim instrukcje, dokumenty, akcesoria, itp.

2.  Klient musi zgłosić chęć zwrotu towaru przedstawicielowi handlowemu lub handlowcowi w DOK przed fizycznym dokonaniem zwrotu.

3.  Każdy zwrot wymaga wizyty przedstawiciela handlowego u klienta w celu dalszej obsługi zwrotu.

4.  Koszty zwrotu wanny każdorazowo ponosi klient.

5. Zwrot towaru w modelu dropshippingowym: dopuszcza się bezpośredni zwrot towaru od klienta ostatecznego B2C (do Invena SA) w ciągu 14 dni od dostawy towaru wysłanego z magazynu Invena SA. W takiej sytuacji kontrahent B2B zobowiązany jest przekazać taką informację do Działu Obsługi Klienta.


POSTANOWIENIE KOŃCOWE

1.    W sprawach nieuregulowanych w niniejszym dokumencie mają zastosowanie przepisy kodeksu cywilnego.

Cookies
Używamy cookies, korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Dowiedz się więcej.
list
Zapisz się do Newslettera

Zapisz się a otrzymasz aż 10% zniżki

© Copyright 2025 Invena
Rozwiń